Thursday, April 28, 2005

solweig

solweig
I dag Onsdag har jag pratat med Marie igen.. det blir en hel del samtal till henne de här dagarna.. talade om att jag skickat email till konsulatet i Damaskus... vilket visade sig vara fel, dvs jag skulle ha skickat det jag skrev till "migrationsverket" istället eftersom jag skrev om Fadi's ansökan om uppehållstillstånd (som han kommer att få vänta på i minst 17 månader.. enligt uppgift..) och inte det tremånaders visum som han sökte i förra veckan .. Vilket visade sig ha blivit avslaget redan när han lämnade det (dom funderade inte ens)
och sedan lät dom Marie och Fadi vänta på deras NEEEEJJJ i flera dagar. Jag kan förstå att dom bryter ihop!!!
Nu i kväll har jag skickat ett nytt - till ambassadören i Damaskus..
- får ser om jag får ngot svar på det..

No comments: