Tuesday, December 12, 2006

Nytt Domstolsförhör

dag var det nytt förhör i Carolinas Domstol. Det gick bra! För oss. Men troligen inte för A-M som blev utslängd av tre marshals.
Det första domaren sa var att varna oss för att störa proceduren i rättssalen. Dvs vi skulle hålla tyst när domaren pratade osv..
Advokaten från "Byrån för de äldre (!)" hade tagit med sig sin chef..Alberto berättade för mig tidigare att dom hade insett hur problematisk A-M är och att dom skrivit en begäran om att A-M skulle genomgå en test för dom tror att hon är psykiskt störd.
Men för att börja från början. När jag kom in i väntsalen såg jag att A-M och farmor inte kommit.. inte heller vår advokat.. så jag gick
fram och hälsade på advokaten och hennes chef. Dom var artiga och vänliga.. (gott tecken!) - efter en stund kom Fidel vår advokat och Alberto som parkerat bilen. Jag började undra om A-M verkligen skulle dyka upp.. Alberto berättade om vad han hört.. dvs att
"äldrebyrån" tvivlade på att A-M var lämplig att ta hand om farmor. Fidel såg glad ut.. (gott tecken) Sen anlände A-M med farmor.
Hon hade ett fast grepp om farmors arm och mer eller mindre släpade fram henne till bänken där damerna fr "åldringsvården" satt
och dessa reste sig och flyttade till bänkraden bakom oss. Spänt läge! A-M viftade med ettpapper och kom fram till damerna
och började prata.. men blev avvisad och satte sig bredvid farmor och började rota i sina väskor.. hon tog fram en tvåliters vattenflaska och den ena medicinburken efter den andra.. Vilken uppvisning! Hon petade i sig piller efter piller från olika burkar och svalde ner med vatten från flaskan.. (se hur sjuk jag är!!!) Jag trodde att hon var smart!! Detta var bland det dummaste hon gjort.. Behövdes inte
ytterligare bevis för hur beroende hon är av "droger" - Detta beteende kommenterades senare inför domaren av "chefen" för "äldrevården"
Dvs efter att AM hade åkt ut..
Flera ggr försökte AM avbryta domaren. trots varningen- och domaren varnade henne igen.. Sen bad hon om att få yttra sig.. och domaren varnade henne för att ta upp sånt som inte var relevant för det här förhöret.. utan att bli åtlydd.. AM satte naturligtvis igång med hela sin litania.. om maltreatment (som ju redan avskrivits) och annat.. om hur hennes bror avgudar sin fru och inte bryr sig om något annat... ser inte hur djävlig jag är... osv.. och massor av annat skitsnack... Bla anklagade hon deras egen (farmors) advokat för "vekhet" - dvs hon hade "svalt" det jag sa när jag fick mitt "utbrott" och tycks såå synd om mig och fallit för mina tårar. Så hon fick kläcka ur sig sina elakheter och verkligen visa upp sig i sitt mentala tillstånd.. till sist hade hon eldat upp sig så till den grad att alla började fatta hur det skulle sluta,, men ingen stoppade henne.. Fidel hade sagt oss att det bästa för oss var att låta henne hållas... ända tills han (Fidel) gick ut och hämtade "marshallerna" -- två herrar och en dam kom in.. domaren varnade AM.. som flipprade ut helt och alla försökte lugna henne... till sist tog dom ut henne.. och farmor följde efter.. "Jag ska gå med Ana Maria!!!" Damerna försökte få henne att stanna... men hon lyssnade inte.

Och förhöret fortsatte utan A-M och farmor...
Våran Fidel bad domaren om ursäkt för mitt "utbrott" under det förra förhöret , vilket accepterades.. den fortsatta diskussionen ledde till att alla var överens om att både farmor och Ana -Maria måste utredas.. Farmor - om hon har Alzheimers - som AM hävdar..
och AM om hon är "riktig i huvudet"...
För vad ska hända med farmor? Vem ska ha "vårdnaden" om henne? Var ska hon bo??
Det får vi se!!!
Inget lär hända nu på ett tag! Nu har "åldringsvården" hand om det hela.
Phu!!

2 comments:

Jennie said...

Vad hände under det första förhöret mormor...

andthenitwasme said...

Om du ger mig din emailadress ska jag skriva till dig
mormor