Friday, November 11, 2011

11.11.11

Skrivet i bloggen på SVIV Sajten - i Facebook och här...


Ja nu har det åtskilliga år sedan jag skrev här senast... idag skriver vi 11.11.11
det är ju unikt kan man säga... Vad jag gjorde idag den 11 november 2011 klockan 11 minuter över elva... jo jag sov.. vaknade inte förns elva minuter i tolv... nåja ungefär så. Som vanligt en varm regnig dag.. men ledig dag för många som fortfarande jobbar. Har åldern inne (inte jag) eller lyckats få ha kvar sin anställning. Dom blir färre och färre.
#Skrev på Facebook - "Such is life! - This is not for you Baby!!" eftersom jag kom ihåg (vet inte varför) hur en av den nuvarande regimens hejdukar yttrade sig när Ceiba-borna ville ha litet med av kakan när deras samhälle skulle uppdateras till civilt ändmål efter att Amerikanska militärerna slängts ut - (nåja flyttat då!) Nej! Det skulle bli ett PARADIS för amerikaner (både bofasta och inresande) och såna som är RIKA på Inflytelse - och slantar... ingenting för fattiga puertorikaner.... inte ens de som bott där sen födelsen. I.ö upptäckte jag att min son (en av fyra) klätt ut sig till sjörövare med en tucan på axeln (Vansinnigt stilig) och jag blivit piratmamma! Mindes att min man vid olika tillfällen (sonens far) blivit liknad vid den berömde puretorikanske piraten COFRESI och påminde sonen om detta. Upptäckte oxå att han lagt till följande i sin egen kommentar... "parents not allowed" --- I GOT IT!!!! Bör nog vara mer försiktig med mina inlägg på FB! Mina barn kanske inte gillar allt!!!
Har gräddat pannkaka och kunde äta med BLÅBÄRSSYLT och "KESO" inhandlat på FRESHMART i Carolina!! Som vi äntligen lyckats lokalisera häromdagen. Där fanns t o m Bulgur som jag letat förgäves efter i månader. OCH Potatismjöl hade dom!! Vilket fynd!!
Detta blev himla långt.. Ha en god fortsättning på 111111...

No comments: