Sunday, October 09, 2005

Jag ar sa trott pa att inte ha PC:n att jobba med. Den har laptopen ar naturligtvis toppen, men jag vill skriva pa svenska med svenska bokstaver.... inredningsprojektet tar alldeles for lang tid. kommer inte at att kolla om harddisken (tornet) verkligen fungerar sedan en kollega till A. kollade upp den och sa att det bara var damm som gjorde att den la av.
Dessutom gnager det pa talamodet att ha det sa rorigt i huset. Jag har ocksa drabbats av insomnia.. det ar totalt omojligt att somna i skaplig tid. alldeles for ofta ligger jag vaken fram till 4-5 snaret.. och sover sedan till 10-11..
inget bra, inte ens for en pensionar.
igar var jag till konsulatet for att fa levnadsintygen stamplade och signerade.. pensionen har fortfarande inte kommit in pa mitt konto, trots att f-kassan sager att dom skickade den i mandags.. varfor ska det behova vara sa krangligt.
Och sa ar jag orolig for Danny. hade som tur var inte sett pa nyheterna innan han ringde och berattade om terrorhotet pa tunnelbanan i New York.. tur ocksa att han aldrig tar tunnelbanan.. aker taxi for det mesta. Men Tara gor ju det varje dag.
hoppas innerligt att det inte hander nagot..
ganska konstigt egentligen med det har hotet.. som kom strax efter att Bush gjort ytterligare forsok att ursakta sin krigforing i Irak.
Dom borjar foresten komma farligt nara gransen till Syrien. Tur att Fadi fick komma tillbaka hem!


No comments: