Wednesday, June 18, 2008


Min egen mer eller mindre frivilla isolering på en pytteö i världshavets ena vrå, visserligen omgiven av miljonkryller av andra varelser men ändå tillräckligt ensam och avskild för att kunna reflektera över en anakorets tillvaro... Skrämmande,,, inte minst därför att kraven på orka stå ut med sig själv och kunna tycka om sig själv är oundvikliga.. ingenting stör, ingen talar om vem du är...eller i varje fall inte särskilt ofta. inte bara världsliga frågor tränger igenom med hjälp av medierna TV/radio/press, också funderingarna ikring existens och mening pockar på uppmärksamhet... Och jag som inte har någon bildning!! Jag som ganska ofta måste försäkra mig om att jag vet. Så jag googlar Anakoret för att vara SÄKER på att det står för det jag vet men inte är säker på!!!

No comments: