Wednesday, May 18, 2005

solweig

solweig

Det var en skön dag i början av maj, grönskan hade redan börjat spira runt om i roslagens nejder. Solen värmde gott och de hemska dagarna och nätterna under den genomlidna vintern kunde nu gömmas
långt bak i minnet. Hade hon inte varit så orolig och förtvivlad hade hon kunnat njuta än mera av den ljuva värmen. I morse hade hon efter ännu en sömnlös natt, fylld av barnskrik och oro, bestämt sig för att ta sig ner till byn. Hon hoppades fortfarande på brev. Från honom naturligtvis, men också ett ord från far och mor hemma i Lunda. Hon kände hur ledsamheten fyllde hennes ögon med tårar.
Så ensam hon var. Där fanns också något nytt som blandades till ilska som nu växte sig allt starkare inom henne. Rädsla. Ja, det var den som gjorde henne så arg. Vad ville hon, den där Karin?

3 comments:

Anonymous said...

Det här verkar ju toppen , men jag förstår inte riktigt vad Blog är..
Nu är det bara en vecka kvar drygt tills du kommer.
Vi längtar efter dig

Puss o kram Marie

Anonymous said...

Hej Marie - om du ser detta!
WEBBLOG, ja ja, gissa om jag försöker göra en egen "blog", din mamma är duktig!
kram från
Falkenberg

Anonymous said...

hej mamma och gigi....

visst är hon duktig.. Min MORMOR alltså.. tror jag ska skaffa en blog jag också!

Nu är mormor här i Sverige och jag bara längtar till midsommar när vi ska åka upp till Stockholm.. Tyvärr så är ju mamma inte hemma då men jag kan klart nöja mig med mormor...

ha det bra så länge
Pussar & kramar