Friday, November 18, 2005

Användbart, som jag "snott" i andras bloggar... en ny post!

Looking for the definitions of Swedish words and phrases found here? Here's a list, courtesy of Stephanie som kan vara intressant för bok och filmälskare..

Blogen finns med bland mina länkar.. "lärasvenskablogen" (till höger..)

Bra om man letar efter svenska eller engelska uttryck, och inte kan komma på dom på stubben... gå in på Here's a list eller varför inte ta en titt i ... http://silverlakeswede.blogspot.com/ och hans hänvisning till följande:
http://www.coolabah.com/sweden/youknow.html som är en annan festlig blog!!

Efterlyser nu en blog med en lista över "KISTA-SVENSKA" dvs det språk som numera talas av några av mina barnbarn... och stundtals även av deras mamma (efter vad som sagts mig)...

Okay! Förlåt så mycket!! Menar naturligtvis HUSBY Svenska.. och tar tillbaka det jag sagt om att dotera min skulle använda denna '"nysvenska" -- det gör hon inte... (enligt egen uppgift)..

No comments: