Friday, November 04, 2005

CATARACTS

Ytterligare ett tecken på ålderdomens skoningslösa intrång i mitt unga liv...
Jag har Grå Starr..
Att det var något fel på vänsterögat förstod jag redan i somras när flugorna invaderade det och inte ville ge sig iväg, dvs pyttesmå svarta prickar som rörde sig i blickfånget. Dimridåer och
konstiga ljusfenomen kom senare.. men inte förrän nu när jag knappt kunde slå upp mina melerade på morgonen började jag bli riktigt orolig.. fick en känsla av att ögongloben (vä) höll på att lossna och ramla inåt in i skallen.. Hualigen!!!
Så. jag larmade A. dvs genom att relatera till omständigheterna på ett sånt sätt att jag bröt genom skalet (!!!) dvs gjorde honom så orolig att han insåg att jag verkligen behövde undersökas...
En enkel operation.. säger nätet @ och alla... t o m antyds att jag kan få tillbaka en förlorad synskärpa.. Se lika bra som jag gjorde för 50 år sedan???? Vilken flax!!!

Men det kostar multum!! 750 dollar per öga!!! Om försäkringsbolaget täcker själva operationen.. om jag har fattat det rätt.. det jag måste betala för är tydligen "the correction of my vision" (linsen)
Ja, ja det visar sig väl!

Just nu kínns det bra att veta att jag i varje fall inte har Grön Starr (glaucoma)!!

I övrigt!! SKAFFA GTALK!

No comments: