Thursday, June 02, 2005

solweig

Det har redan hunnit bli Torsdag. Marie har fixat min frilla, minst 5 år försvann med saxen, fast slingorna blev inte vad vi väntade oss.
Igår träffade jag min mamma som jag inte sett på flera år.. hon var piggare än jag väntat mig, men en aning virrig. Det har man nog rätt att vara vid fyllda 90!
Har också påbörjat procedurerna inför hemflyttandet för jag har faktiskt bestämt mig för att inget ska kunna stoppa mig (inte ens jag själv) från att bli kvar här hemma. Besökte banken, ringde samtal till vårdcentralen, fick en läkartid tills i morrn, och var till fkassan och pratade pension.. så en hel del har blivit gjort.. inregistrerad igen!!

Men det största problemet blir en bostad.. jag vill ha ett eget krypin och vara min egen... äntligen!! Har ngn en liten lägenhet att hyra ut (andrahand) på obestämd tid... Hoppas det!!!

2 comments:

Jennie said...

Vad hände med slingorna mamma gjorde?! Vänta till midsommar så hjälper jag dig med håret....

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.