Saturday, August 06, 2005

Grillfest i Alby

Bilder från ett album,, killarna på skateboard och en bild på deras skola från vår balkong...
Det kändes mycket konstigt, en aning deprimerande och sorgesamt att komma tillbaka till Alby igen. Jo, visst har jag varit där flera gånger sedan vi flyttade ner till Puerto Rico. Besökt syrran, bott i mammas lägenhet och naturligtvis hälsat på mamma på
biB Alby Äng. Men igår var vi tillbaka till minnena... de trevliga. de roliga och de bitterljuva stunderna från tiden vi bodde i Alby. Härliga grillfester med gamla och nya kompisa och grannar, barnens dagis, fritids och skola, lägenheten i 78:an, kantarellplockning tidiga morgnar, cykelturer till och från Centrum, Ingalill och hennes familj... Nej, det var verkligen med blandade känslor jag haltade iväg till den här ganska desperata festen som A. ordnat nu innan han reser tillbaka till Puerto Rico med sin mamma. "How do you feel?" Han ser frågande på mig. Kanske undrar han över att jag blivit så tyst den sista biten. "Bad", och jag fortsätter innan han hinner komma med ytterligare frågor... "and I would prefer not to talk about it!" .. klart att han inte nöjer sig med det.. men jag har inte den minsta lust att tala om det, inte med honom.. "You don´t understand, as usual".. senare blir det bättre.. Yvette, Gabriel och Ariel är ju med, och lille Eli, Yvettes son.. Elsa, farmor och Ernesto är oxå där och medan Gabriel fixar grill-elden och Yvette donar med köttspett och annat bekantar vi oss. med några ungdomar som redan sitter där. Ungdomarna är invandrare från Litauen, Estland och Ryssland. Trevliga och pratsamma.. det blev en lyckad kväll, trots att våra gamla grannar Luis, Carmen och det finska paret aldrig kom.

No comments: