Thursday, August 11, 2005


Ja, till våren är jag nog tillbaka igen. Precis som Lärkan...
Det börjar se ut som om även denna hemresa blir ett misslyckande... jag kommer att åka tillbaka till ön igen! Tydligen är inte bara min man, utan också alla andra makter intensivt jobbande med att återbörda mig till "Den Inbillade Ägaren" och "Galenskapernas Hus" beläget på den där lilla plätten mitt mellan Atlanten och Karibiska Havet.
Resan påbörjades med den fasta förvissningen att "NU!" Nu stannar jag! Precis som de senaste tre gångerna. Men det är som förgjort! Eller.. kanske är det jag själv som innerst inne inte vill stanna? Fast jag vill! Kanske borde jag flytta till en helt annan plats. Neutral. Som USA, eller Alaska eller nå´t?
Ja, än har jag inte åkt och det kan ju hända saker och ting som ändrar den riktning som den här verkligheten zoomat in.
Frågan kvarstår också, kan man tro att han orkar motarbeta sig själv i så hög grad att bara en liten del av alla löften kommer att infrias?? Jag tror inte på mirakel, möjligen ett litet avsteg från det väntade.. förhoppningsvis..


2 comments:

CAV said...

Inget misslyckande!

Du bestämmer själv om du vill stanna.

Vintern i Sverige är mörk o deprimerande. Kolla istället vilka billigare alternativ som finns att resa mellan Puerto Rico och Sverige för att återvända efter vinter.

Jag kommer nog på besök:)

andthenitwasme said...

Klart att jag ska kolla vilka möjligheter som finns..
Vore väldigt roligt om du kommer ner till oss.
KRAM