Friday, July 22, 2005

BLIDÖ



Helt fantastiskt! Jag har inte haft så roligt på länge. Vi tog Blidöbåten Sjögull till Almviks brygga och möttes av Lars och Birgitta, dvs jazzprästen Sumpen och hans fru... ett frodigt grönt BLIDÖ i solsken (i Stockholm regnade det hejdlöst när vi gick på båten...) inkvarterades i en gulmålad prästgård och inklusive allt som en nostalgisk svensk i tropisk miljö kar kunnat drömma om (tolv år i förskingringen).. En gammal 1600-tals krog, Supstugan, (som ryssarna sparade när dom brände ner allt på ön) ´en helt fantastisk trädgård, stora vackra lindar och krokiga äppelträd.. och inte minst ett kärleksnäste i rött sammet med förhängen av silke.. där vi som inte delat säng sedan 1998 skulle tillbringa natten.. A. och jag...
Snabbt insåg jag att det bästa vore att följa med Lars och Birgitta till kvällens Jazzkonserter med Papa Bue's Viking band som var inbokat i Väddö Kyrka samma kväll..
Woahooooo!!! Vicken kväll!!! Bandet och Lars samt i den gästande pianisten Lars Pohlman (Jo, vädergubben från TV) bjöd på en OTROLIG musikupplevelse, där jazztonerna som steg upp i kyrktaket och fick bjälkarna att vibrera och kyrkbänkarna att skaka och bara överröstades av applådåskarna från en extatisk publik. `´I feel rejuvenated!! var min kommentar under bilresan hem till Blidö efter två fantastiska konserter.. Och det var jag!! Stor tacksamhet för att ha fått vara med.. Jag hade glömt hur mycket jag älskar JAZZZ!!!
forts. följer...

1 comment:

emma said...

hej hej mormor! va kul att du har det bra o roligt där, här har vi det super tråkigt haha ös regnar o åska med blixtrar ( the war of wolrd is here) haha
vi kanske till och med ska bara i poolen.. (knäppisar)
jaja ville bara skriva lite till dig eftersom jag ej kan ringa!
ha det bra o hälsa puss o kram// emma& christos