Wednesday, July 06, 2005

Min Mamma




Vi hälsade på hos mamma/mormor/mormorsmor i hennes fina rum på Alby Ängs Gruppboende...
Vi var Danny, Tara och Jag.. mamma vilade när vi kom och är man 90 så kan man behöva vila en stund mitt på dagen..
Mamma var lite vimsig när vi kom, kände inte igen oss,
inte konstigt egentligen för det var bra länge sedan hon såg sitt barnbarn Daniel och Tara har hon ju aldrig mött tidigare.
`Hon blev glad och efter ett tag kom den gamla skämtsamma
Ingrid fram.. hon skojade med oss, men talade också om att hon ´bara är skräp´och ´jag förstår inte hur det har blivit så här´ och vad svarar man en 90 åring som säger att ´nu vill jag bara dö´ och på vårt ´nu ska vi gå så att du får sova´
svarade hon, ´ja jag ska sova lääänge!´
Till Tara sa hon, óch hur är det med dig då lilla ´snorpan´?
vilket vi fick översätta till engelska... men vad heter ´snorpa´på engelska.. och vad är det egentligen?
Önskar verkligen att det inte var så jobbigt för mig att ta mig dit.. jag med mina knäppa ben och dåliga rygg.. Botkyrka Taxi verkade ha semester allihop och promenaderna fram och tillbaka till tunnelbanan suger musten ur mig.. och dagen efter kan jag knappt gå alls.. men det ska väl bli bättre och jag hoppas att jag kan hälsa på mamma snart igen..

No comments: