Wednesday, July 27, 2005

War of The Worlds och strömming..

Jo, det regnade ju ordentligt, det gjorde det.. förutom en del korta uppehåll som tur var.. strömmingen vid Slussen är ju berömd och behöver ingen närmare presentation.. roligt att se och höra A. som mumsade och åt med riktig känsla..
`"I have longed for this in two years so I´m not going to let any bad weather stop me now!!! fick han ur sig mellan tuggorna med blickarna upp mot den alltmera gråmolniga skyn... och gott var det ju.
Vad är "Utopisk Historia"? - närmare bestämt Stockholms Utopiska Historia!...' Ngt ljushuvud som kommit på att vår historia är ihopsnickrad???(Kommentera gärna och ge mig ett svar!) detta kan man läsa på en stor skylt på en av husväggarna vid torget (slusstorget?)..
Skyfallet var över oss och vi vadade tillbaka till T-banan..



Filmen visas ju runtom i sta´n men A tyckte att vi kunde gå till ngn biograf på Kungsgatan.. vilket jag insåg senare ingick i hans planerade BOKHANDELSBESÖK...
"I need to stop for a couple of minutes at Akademibokhandeln!!" OKay, då sätter jag mig här på ROYAL tar en kopp fika och väntar... Vilket så klart var ett misstag... jag glömde bort att man inte kan släppa iväg honom ensam till en bokhandel och tro att det kommer att ta ett par minuter... Ett par timmar senare, snarare...
och det blev det.. TVÅ Timmar tog det... och då hade jag ingen lust alls att gå på bio...eller göra någonting överhuvudtaget... (Varför går jag på detta igen och igen... Vilken idiot jag är!!!) Men filmen var ju bra...

No comments: